Regulace hmotnosti

31. května 2010 v 13:01 |  ○○ Zdraví
I když není můj, musela jsem si ho dát.....dole je zdroj ;o)

Redukce hmotnosti je otázkou rozdílu mezi kaloriemi, které přijmete a kaloriemi, které vydáte. Zhubnout 10 kg za 14 dní není řešením, které by mělo dlouhodobého trvání. Příliš rychlý úbytek hmotnosti vede spíše ke ztrátám vody a svalové hmoty, než tukové tkáně. Není důležité kolik zhubnete, ale především, co zhubnete. 
Z jídelníčku vyřazujte pouze potraviny s vysokým obsahem energie, a to především bohaté na tuky a sacharidy. Naopak jídla si vybírejte pokud možno ze všech druhů potravin. Dodržování redukční diety neznamená střídat několik málo druhů potravin v různých variacích. Takový jídelníček nejspíše dlouho nebudete dodržovat a po úspěšném snížení hmotnosti Vám hrozí návrat k původním jídelním návykům a opětovný přírůstek váhy.V nízko energetické dietě jsou důležité potraviny obsahující polysacharidy (složené cukry), jako je chléb, rýže, těstoviny. Nejnižší obsah energie z příloh mají brambory. Sacharidy by měly tvořit asi 55 % celkového obsahu energie. Základem redukční diety je snížení obsahu tuků na 30 % celkového přijmu energie. Snížení obsahu tuků dosáhnete jednak výběrem vhodných potravin, a rovněž použitím omezeného množství tuku při přípravě jídel. Jednotlivé druhy tuků se přitom liší svým složením. Živočišné tuky obsahují nasycené mastné kyseliny a cholesterol, které mají nepříznivé zdravotní účinky. Rostlinné a rybí tuky v tekuté formě mají vysoký obsah nenasycených mastných kyselin, které kladně ovlivňují stav srdce a cév. Bílkoviny získáváme z poloviny z živočišných zdrojů, tedy z masa a masných výrobků, mléka a mléčných výrobků se sníženým obsahem tuku. Druhou polovinu by měly tvořit rostlinné zdroje, tedy luštěniny; obilné výrobky a zelenina. Zelenina obsahuje velké množství vitaminů, minerálů a současně i vlákniny, která navozuje pocit sytosti a má příznivý účinek na metabolické poruchy provázející nadváhu. Denně ji zařazujte nejméně 2-3 x, dále zařazujeme na 1 porci ovoce denně. Hlavně se soustřeďte i na dostatečný příjem tekutin ve formě neslazených nápojů, neslazená minerální voda, ovocné a bylinné čaje a především čistá voda.

Mýty a pověry
  1. od pěti večer se nejí:
    Tohle je veliký nesmysl. Důležité je nejíst 2 - 3 hodiny před spaním. Večeře by měla být lehká a spíše obsahovat bílkoviny než sacharidy. Pokud vstáváme v 8 ráno a spát chodíme v jedenáct, je nesmysl trápit organismus hlady, když to není potřeba. Klidně si můžeme dát lehkou večeři třeba v osm večer.
  2. Bez cukru se hubne:
    To je částečná pravda. Pokud jsme vždy holdovali sladkostem a přestaneme je jíst, začneme i hubnout. Otázkou zůstává, jak dlouho nám vydrží nadšení nejíst oblíbenou čokoládu, když si ji každý kolem dopřává. Tělo však cukry potřebuje k tomu, proto bychom cukr neměli vynechat úplně.

Potravinová pyramida
.

Pyramida názorně vysvětluje skladbu a doporučené množství i poměr druhů potravin ve správně složeném jídelníčku.
Potravinovou pyramidu sestavili odborníci jako názornou pomůcku výživových doporučení. Potravinová pyramida se skládá z 6 potravinových skupin, rozdělených do 4 pater. Ke každé potravinové skupině je napsán doporučený počet porcí, které by člověk měl za den sníst. Velikost porce je zde jasně definována.

Ukázka zdravého stravování:
  • Snídaně:
    Celozrnný chléb (100g) + Gerve s pažitkou (60g)
    Hroznové víno 100g
  • Přesnídávka:
    1ks ovocný nebo bílí jogurt, dle výběru + celozrnný rohlík
  • Oběd:
    Hovězí vývar s nudlemi a zeleninou (250ml)
    Rybí filet z tresky na rybím koření + brambory (150g) nebo rýže
    Zeleninový salát, dle vlastního výběru (120g)
  • Svačina:
    Kysaný nápoj 200ml
    Rýžový chlebíček bez polevy (3ks) + krůtí fitness šunka (50g)
    Sherry rajčátka na obložení
  • Večeře:
    Zeleninový salát mix (200 - 300g) s opečeným toastem
    zálivka z bílého jogurtu + čerstvé bylinky, sůl
  • II. Večeře:
    1ks kiwi nebo pomeranč, jablko  
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa


Komentáře

1 hry-online-zdarma-superhry hry-online-zdarma-superhry | Web | 22. června 2011 v 23:34 | Reagovat

Chceš vyhrát Minibike, R/C model Ferrari, originální hru COD:Black Ops nebo MP4 přehrávač ? Koukni se na http://raketka.cz/soutez-c.-1 a zůčastni se letní soutěže raketka.cz

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama